Nieuwsbeeld14 november 2013

Nieuwsbeeld: World Port (!), World City (?)

Beeld: Anniek Tijmes

Anniek Tijmes illustreert wekelijks het Rotterdamse Nieuws. Deze week: Rotterdam World Port (!), World City (?)

Rotterdam is zélf als nieuwsonderwerp ontdekt door zowel binnen- als buitenlandse media. De Volkskrant, Trouw, de BBC en recente documentaires besteden aandacht aan het nieuwe Rotterdamse zelfbewustzijn. Het gaat over een stad van kleinschaligheid, subculturen, innovatief gebruik van leegstand en een sfeer waar veel mogelijk is. In al deze uitlatingen wordt de haven hooguit plichtmatig genoemd.

Toch is de slogan van de stad World Port, World City. Rotterdam heeft een World Port. Dat is, met top noteringen in de diverse havenlijstjes, evident. Maar is een stad die inmiddels kilometers is verwijderd van een ‘World Port’ wel automatisch een ‘World City’? En in hoeverre doet het imago van havenstad eer aan wat de stad op dit moment aantrekkelijk maakt?

Tekst: Bart van der Zande

Lees meer:

Reageer of deel op Social Media

Tags:Rotterdam Marketing, wereldhaven, wereldstad en World Port

Sectie: Nieuwsbeeld

Ontvang de wekelijkse Vers Beton newsletter!

Op Vers Beton discussiëren we met liefde. We horen daarom graag je mening. Houd daarbij wel onderstaande richtlijnen in gedachten, dan weet je zeker dat je reactie zichtbaar blijft:

  • Draag inhoudelijk bij aan de discussie
  • Blijf on-topic
  • Speel op de bal, niet op de man
  • Wees respectvol: reacties waarin sprake is van schelden, haat, racisme of seksisme worden verwijderd
  • Reacties over huisregels en toelatingsbeleid worden verwijderd
  • We gaan niet in discussie over verwijderde reacties
  • Zie je reacties die niet aan de huisregels voldoen? Ons controlesysteem is niet waterdicht. Laat het ons weten via info@versbeton.nl

Verdiep de discussie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *