Economie3 december 2013

Hoe rendabel is die cruiseterminal eigenlijk?

Lees verderHoe rendabel is die cruiseterminal eigenlijk?

En nu we het toch over de haven hebben: bij onze collega’s van Rotterdam Vandaag & Morgen staat een uitstekende analyse van het voornemen om de cruiseterminal uit te breiden. Financieel lijkt dat namelijk helemaal niet zo gezond te zijn, ook al zegt de voltallige gemeenteraad het tegenovergestelde.

Veelzeggend citaat: “De drijvende krachten voor en van de haven zijn volgens De Keijzer de ladingstromen met tankers en vrachtschepen, dus olie en gerelateerde producten, chemicaliën alsook PPO (Pure Plant Oil), containers en droge bulk. Die leveren per vergelijkbare bruto tonnage vele malen meer aan zeehavengeld op. De investeringen in de Eurogeul hebben al vele malen hun rendement opgeleverd. Al sinds 1986 is de maximum diepgang 74 voet (22m55), wat trendsettend is geworden voor de maat van ruwe olietankers. Aan zeehavengeld levert één zo’n tanker al beduidend meer op dan alle cruiseschepen in 2014 bij elkaar.”

Reageer of deel op Social Media

Tags:Cruiseterminal, vandaag & morgen en wilhelminapier

Sectie: Economie

Op Vers Beton discussiëren we met liefde. We horen daarom graag je mening. Houd daarbij wel onderstaande richtlijnen in gedachten, dan weet je zeker dat je reactie zichtbaar blijft:

  • Draag inhoudelijk bij aan de discussie
  • Blijf on-topic
  • Speel op de bal, niet op de man
  • Wees respectvol: reacties waarin sprake is van schelden, haat, racisme of seksisme worden verwijderd
  • Reacties over huisregels en toelatingsbeleid worden verwijderd
  • We gaan niet in discussie over verwijderde reacties
  • Zie je reacties die niet aan de huisregels voldoen? Ons controlesysteem is niet waterdicht. Laat het ons weten via info@versbeton.nl

Verdiep de discussie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *