Economie2 april 2015

Citymarketing: Amsterdam koploper, Rotterdam komt eraan

Lees verderCitymarketing: Amsterdam koploper, Rotterdam komt eraan

De afgelopen tijd kreeg Rotterdam veel aandacht van de media. Maar wat levert dit op? Clipit media monitoring, een onderzoeksbureau op het gebied van social media, analyseerde de media-aandacht rondom de grote steden en zette het Rotterdamse succes in perspectief met het, nog steeds, grote verschil met Amsterdam. 

Met meer dan een miljoen berichten en een PR-waarde van ruim 300 miljoen blijft de hoofdstad  de meest besproken stad van Nederland. Maar de hete adem van Rotterdam is voelbaar: Rotterdam werd tussen 29 januari en 29 maart 624.254 keer vermeld op internet, in de krant, op de radio en tv.  De daadwerkelijke waarde van deze berichtgeving steeg voor Amsterdam met 20% ten opzichte van eenzelfde onderzoek uit 2013, terwijl Rotterdam (en Utrecht) hun PR-waarde verdubbelden. Het Rotterdamse succes wordt toegeschreven aan, inderdaad, de toonaangevende bouwprojecten waarmee Rotterdam zich wist te nestelen op de must-visitlijstjes van internationale media – een positie waar de meeste citymarketeers alleen maar van kunnen dromen.

 

Lees meer:

Reageer of deel op Social Media

Tags:buitenlandse lijstjes, citymarketing, media en PR

Sectie: Economie

Op Vers Beton discussiëren we met liefde. We horen daarom graag je mening. Houd daarbij wel onderstaande richtlijnen in gedachten, dan weet je zeker dat je reactie zichtbaar blijft:

  • Draag inhoudelijk bij aan de discussie
  • Blijf on-topic
  • Speel op de bal, niet op de man
  • Wees respectvol: reacties waarin sprake is van schelden, haat, racisme of seksisme worden verwijderd
  • Reacties over huisregels en toelatingsbeleid worden verwijderd
  • We gaan niet in discussie over verwijderde reacties
  • Zie je reacties die niet aan de huisregels voldoen? Ons controlesysteem is niet waterdicht. Laat het ons weten via info@versbeton.nl

Verdiep de discussie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *