voor de harddenkende Rotterdammer

De afgelopen tijd kreeg Rotterdam veel aandacht van de media. Maar wat levert dit op? Clipit media monitoring, een onderzoeksbureau op het gebied van social media, analyseerde de media-aandacht rondom de grote steden en zette het Rotterdamse succes in perspectief met het, nog steeds, grote verschil met Amsterdam. 

Met meer dan een miljoen berichten en een PR-waarde van ruim 300 miljoen blijft de hoofdstad  de meest besproken stad van Nederland. Maar de hete adem van Rotterdam is voelbaar: Rotterdam werd tussen 29 januari en 29 maart 624.254 keer vermeld op internet, in de krant, op de radio en tv.  De daadwerkelijke waarde van deze berichtgeving steeg voor Amsterdam met 20% ten opzichte van eenzelfde onderzoek uit 2013, terwijl Rotterdam (en Utrecht) hun PR-waarde verdubbelden. Het Rotterdamse succes wordt toegeschreven aan, inderdaad, de toonaangevende bouwprojecten waarmee Rotterdam zich wist te nestelen op de must-visitlijstjes van internationale media – een positie waar de meeste citymarketeers alleen maar van kunnen dromen.
 

Vers Beton heeft jouw support nodig!

Voordat je verder leest: Vers Beton kan alleen blijven bestaan dankzij support van onze lezers. Maak jij ook onafhankelijke journalistiek in Rotterdam mogelijk?

Nee, ik lees eerst het stuk verder
Jenny de Nobel

Jenny de Nobel

Jenny de Nobel (1989) studeerde Liberal Arts and Sciences in Utrecht en economische geschiedenis in Leiden maar woont het liefst in Rotterdam. De Rotterdamse economie leeft en dat leven wil ze als sectieredacteur economie vastleggen.

Profiel-pagina
Lees 7 reacties