voor de harddenkende Rotterdammer

Wie eet wat, waar en waarom? Om dat te weten te komen kan je je neus volgen. Je kunt ook op je telefoonscherm kijken. Op Instagram krijg je een soort parallel Rotterdam te zien: een wereld vol chiazaad en roze lattes aan de #fitgirl kant, en volgeladen bubble waffles en hamburgers aan de vettere kant van het spectrum. Een gulden middenweg lijkt er niet te zijn, en over hoe het smaakt hoor je ook niemand. Wat zegt de #instafood-scene over de stad? In deze serie verzamel ik enkele trends en cliché’s.

#1 Het beste van de Markthal

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Lot Piscaer (@lotpiscaer) op

De Markthal is logischerwijs een populaire instaplek, met het plafond als grootste trekker. Maar van de rijke oogst aan groenten en fruit die schittert op het plafond is in de hal zelf weinig meer te vinden. Alles van waarde is weerloos: verse waar en kwaliteitsproducten maken steeds meer plaats voor kroketloketten, churro’s en donuts. Vooral die laatsten zijn zo populair op Instagram, dat je het plafond opnieuw zou kunnen behangen met alle donutfoto’s. Het zou nog beter passen bij het huidige aanbod ook. Onbedoeld maakte instagrammer @anlazoryk alvast een ontwerp voor het nieuwe plafond.

lot piscaer

Lot Piscaer

Auteur

Lot Piscaer (1975) studeerde kunst- en cultuurwetenschappen en is tekstschrijver en culinair journalist. Ze schrijft restaurantrecensies voor het AD/Rotterdams Dagblad en is programmeur en van het culinaire podium op festival Djemaa el Fna. Ook werkt ze als kok en stylist mee aan kookboeken.

Profiel-pagina
Nog geen reacties

Advertentie

Wildlife-film-festival-rotterdam-2018-Adv-Versbeton